El FòrumSD s’integra a la plataforma Mediem, per fomentar la mediació en matèria d’habitatge

El FòrumSD es reuneix amb la presidenta del Parlament, Anna Erra
20 de setembre de 2023
Comunicat del FòrumSD en relació al cessament de l’Adjunt de la Defensora de la Ciutadania de Palma
28 de setembre de 2023

Els membres del Fòrum de Síndics, Síndiques, Defensors i Defensores Locals de Catalunya podran beneficiar-se, a partir d’ara, dels recursos que ofereix el programa Mediem, impulsat per l’Agència de l’Habitatge de Catalunya per tal de donar eines de mediació en matèria d’habitatge a tots els agents socials implicats en aquesta matèria. Avui, precisament, membres de diferents sindicatures han participat en una sessió de formació sobre l’ús de la plataforma web que dona accés a la comunitat virtual en la qual es basa Mediem. El FòrumSD va signar el juliol passat la seva adhesió al programa i es va convertir en la 33a entitat que se suma a aquesta iniciativa.

Mediem va néixer el 2020 com una xarxa de serveis de mediació en l’àmbit de l’habitatge de Catalunya, de la qual es beneficien els professionals de la mediació de les diverses administracions, universitats, col·legis professionals i entitats del tercer sector social, així com entitats que col·laboren amb el servei d’Ofideute. L’objectiu es que tots i totes les professionals dels serveis de mediació de les administracions i de les entitats del tercer sector social de Catalunya disposin dels millors recursos per resoldre les situacions problemàtiques relacionades amb l’habitatge amb les què es troben, ja que la mediació aporta solucions més ràpides, econòmiques i menys estressants per a les famílies.

La iniciativa facilita als seus membres un fòrum obert al debat, la possibilitat de fer consultes individualitzades i suport als serveis i a les entitats de mediació en l’àmbit de l’habitatge. L’adhesió dels col·legis professionals, de les entitats del tercer sector social i de les universitats permet sumar el seu bagatge professional i d’investigació a aquests recursos. En aquest sentit, el FòrumSD podrà aportar a Mediem el coneixement que les diferents sindicatures han adquirit després d’anys de treballar en el tema de l’habitatge, un dels àmbits que genera més consultes, queixes i expedients a les defensories locals.