ACTUALITAT FÒRUMSD

Josep Escartín al Parlament: “Com més a prop són els drets, més forta és la democràcia”

El president del Fòrum de Síndics, Síndiques, Defensors i Defensores Locals de Catalunya (FòrumSD) I Síndic de Sabadell, Josep Escartín, ha comparegut aquest mati davant la comissió del Parlament de Catalunya que estudia la futura Llei de les Sindicatures Locals per defensar el paper d’aquestes institucions com a eina de proximitat, bona administració i garantia democràtica. Escartín ha situat el debat més enllà del cost o de l’organització institucional de les sindicatures i defensories. Segons ha defensat, la qüestió de fons és quin model d’administració es vol construir: una administració propera, capaç d’escoltar i acompanyar la ciutadania, o una administració distant, basada en pantalles, formularis i tràmits que sovint acaben dificultant l’exercici efectiu dels drets. El president del FòrumSD ha advertit que «molts drets no es perden perquè no existeixin, sinó perquè són massa difícils d’exercir«. En aquest sentit, ha reivindicat les sindicatures locals com una porta d’entrada als drets,

Llegir més »

TROBA LA TEVA SINDICATURA

Revisa totes les Sindicatures i Defensories agrupades al FòrumSD

EL TEU MUNICIPI NO TÉ SINDICATURA?

Guia per crear una oficina de greuges municipal

COM FORMAR PART DEL FÒRUMSD

Treballa en xarxa defensant els drets de proximitat de la ciutadania

SINDICATURES MEMBRES DEL FÒRUMSD

ÚLTIMES PUBLICACIONS

Ves al contingut